Tietosuojaseloste 29.1.2023

Rekisterinpitäjä:
Filipino-adoptioperheet ry
rekisteri@filipino-adoptioperheet.fi

Keräämme henkilötietoja yhdistyksen jäsenrekisterin ja vuotuisten kesätapaamisten järjestelyiden hoitamista varten. Jäsenrekisteriin liittyvien henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on yhdistyslain mukainen lakisääteinen velvoite. Yhdistyksen jäsenenä toimiminen ei ole mahdollista ilman, että jäsenen nimi ja kotipaikka on kirjattu yhdistysrekisteriin.

Kesätapaamiseen liittyvien tietojen keräämisen oikeusperusteena on suostumus. Kesätapaamiseen liittyen keräämme minimissään tapaamiseen osallistuvien henkilöiden lukumäärän ja ilmoittajan yhteystiedot, muiden tietojen ilmoittaminen on vapaaehtoista.

Sinulta kerättävä sähköpostiosoite on ensisijainen kommunikointikanava esimerkiksi jäsentiedotteille ja vuosittaisille jäsenmaksulaskuille. Toissijaisena tiedotuskanavana on kirjeposti. Puhelinnumeron ilmoittaminen on vapaaehtoista, ja sitä käytetään vain tarvittaessa, kuten esimerkiksi jäsenen tavoittamiseksi tilanteessa, missä hänen sähköpostiosoitteensa ei toimi.

Kesätapaamiseen ilmoittaumisen yhteydessä kerätään tieto mahdollisista ruoka-aineyliherkkyyksistä, jotta ne voidaan ilmoittaa suoraan kesätapahtuman järjestävälle keittiölle. Vaihtoehtoisesti ruoka-aineallergioihin liittyvät tiedot voit ilmoittaa itse suoraan kesätapaamisen tapahtumapaikalle.

Emme kerää henkilötietoja markkinointia tai muita tarkoituksia varten, emmekä luovuta tietojasi kolmansille osapuolille. Emme myöskään tee sinua koskevia profilointeja tai automaattisia päätöksiä.

Henkilötietojasi vastaanottavat:

• yhdistyksemme jäsenrekisterin ylläpitäjä
  • yhdistyksemme rahastonhoitaja (jäsenmaksujen laskutus)
  • tarvittaessa yhdistyksemme ylläpitäjät
  • kesätapaamiseen liittyvien tietojen osalta kesätapaamisen järjestäjät
  • IT-yritys, joka ylläpitää verkkosivujamme

Säilytämme henkilötietojasi:

• jäsenrekisterissä siihen saakka, kunnes ilmoitat jäsenyytesi päättyneen
  • jäsenvelvoitteensa (jäsenmaksu) hoitamatta jättäneiden jäsenten osalta enintään 3 vuotta
  • kesätapaamisten osalta enintään 12 kk kulloisenkin kesätapaamisen päättymisen jälkeen

Sinulla on seuraavat oikeudet:

• oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot
  • oikeus tietojen oikaisemiseen
  • oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Kaikki sinusta ja perheestäsi kerättävät, jäsenrekisteriin kerättävät tiedot ovat näkyvissä jäsensivuston "Omat tiedot"-osiossa, ja voit milloin vain halutessasi oikaista tietoja ja poistaa sellaisia tietoja, joiden syöttäminen on vapaaehtoista. Kesätapaamisiin liittyvät tiedot ovat näkyvissä kulloisenkin kesätapaamisen ilmoittautumislomakkeella. Emme kerää näiden tietojen lisäksi jäsenistä mitään muita tietoja. Huomioithan, että sinulla on "oikeus tulla unohdetuksi" vain, jos päätät erota yhdistyksestä, koska yhdistyksellä on lakisääteinen velvoite pitää yhdistyksen jäsenistä rekisteriä.

Tiedot talletetaan yhdistyksen nettisivuja ylläpitävän palveluntarjoajan palvelimella. Palvelua ylläpitää tällä hetkellä Vitec Avoine Oy (www.yhdistysavain.fi), ja yrityksen palvelimet sijaitsevat Suomessa. Tietoja ei tallenneta kolmannen osapuolen palveluihin, esim. Google.